Péče o šedé čumáčky, aneb psí senioři

13.03.2022

Za mě většina majitelů pejsků, ač si třeba zpočátku neuvědomí, že je to přicházející stáří, začne s věkem 8+ pociťovat u svého psa od lehkých příznaků stárnutí (přibírání na váze, snížení výkonnosti), přes střední (zvýšená potřeba odpočinku, zhoršená regenerace po aktivitě, drobné ulevování na končetiny) až po těžké příznaky jako je neochota k pohybu, významné degenerativní změny v kloubech, kulhání, velká svalová slabost, bolestivost celého pohybového aparátu s nemožností fungovat bez léků na bolest či jiných preparátech potlačující bolest.

Moc mě těší majitelé, kteří si uvědomují, že pohybový aparát psího seniora zaslouží zvýšenou péči a pravidelně s ním docházejí na fyzioterapii. Fyzioterapie nabízí široké možnosti, jak pejskovi přidat aktivní roky v pohybu po vašem boku . I v případě, kdy už je pohybový aparát poznamenaný nevratnými artrotickými změnami a místy s extrémním svalovým napětím (tzv. kompenzační oblasti) a v důsledku toho ho trápí bolest, je možné mu pomoci fyzioterapií a je často i jedinou možností, jak pejskovi efektivně a bez vedlejších účinků léků od bolesti ulevit.

Vyhledejte naší péči, máte - li staršího pejska, ale ještě mu nic není, choďte preventivně a seznamte se s možností jak ho udržet v aktivních letech, co nejdéle a až vám jednou opravdu zestárne, tak na tu péči bude zvyklý a nebude to pro něj stresující.

Máte - li staršího pejska, kterého sem tam něco bolí, občas záda, sem tam pokulhává, když to přeženete s procházkou, sem tam je jakoby v napětí a možná ho něco bolí (a s veterinárním lékařem jste to již řešili), zkuste to vzít komplexněji a zajděte s ním na fyzioterapii, která mu zkvalitní další roky života.

Máte - li pejska, který je tak bolavý, že už nechce ani chodit, tak ho v tom hlavně nenechte a kromě veterináře to řešte i s veterinárním fyzioterapeutem, který se vašemu psímu seniorovi bude s láskou a trpělivostí věnovat.

A pamatujte: Pohyb = život !